مصلای نماز جمعه شهرستان کارون

ما جلسه ومصوبه کم نداریم آن چیزی که ما کم داریم عمل است

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان کارون ، حجت الاسلام والمسلمین خضیراوی امام جمعه شهرستان کارون در خطبه اول نماز جمعه این هفته بعد از حمد و ثنای الهی و دعوت مرد به تقوای الهی ،  با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پیامبر اکرم می فرماید:همانا خداوند پیغمبران را از درختان گونا گون و مرا از یک درخت آفرید پس من ریشه آن درخت هستم وعلی(ع) شاخه آن وفاطمه(س) برای بارگیری آن وحسن وحسین (ع) میوه آن هستند پس هر کس به شاخه ا ی از شاخه آن اویزان شد متوصل شد نجات یابد وهرکس از آن منحرف شود هلاک شود .
امام جمعه کارون ضمن تسلیت ایام افاطمیه گفت:در آستانه   شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) هستیم این مناسبت را به همه شما بزرگ واران تسلیت عرض می کنم ماجور باشید از این مجالسی که برپا می کنید عزیزانی که ایستگاهای صلواتی می گذارند برای اینکه یاد فاطمه زهرا(س) را در دل ها زنده کنند حرکت بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) محل فصلی است مابین زمان رسول مکرم اسلام(ص) و مظلومیت امیر مومنان علی ابن ابی طالب {ع} است زندگی کوتاه او پر معناست بلکه شهادت او و قبر او و فقدان قبر او پرمعناست در طول حیات خود کنار پیغمبر بود بطوری که پیغمبرفرمود ام ابیها مدافعی قوی برای امیر مو منان علی ابن ابی طالب (ع)در جنگ ها بود و بعد از رحلت رسول مکرم اسلام به دفاع از حق و حقیقت  و ولایت امیر المومنین(ع به پا خواست و بعد که همه امور او را محاصره کرد با رحلت خود معنای دیگری به تاریخ داد یک معنای حقیقی به تاریخ داد وهم در زمان حیات خود و هم در زمان ممات خود با باتل مبارزه کرد لذا جایگاه او جایگاه ویژه ای است این مناسبت را به همه تسلیت عرض می کنم وتقدیر وتشکرمی کنم از نهاد های فرهنگی شهرستان که به فضل پروردگار، روز شهادت این بانوی بزرگ مراسم باشکوهی را در شهرستان بر گذار می کنند.
و مانند هر سال هیئت های مذ هبی از جای جای شهرستان به طرف مصلا حرکت خواهند کرد و یک مراسم بزرگ و باشکوهی علاوه بر مراسمی که در همه  محلات دارد انجام می گیرد ان  شاء الله که همه مأجور باشید و موفق باشید.
خضیراوی به روز تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: در هفته اینده روز تربیتی را داریم روز تربیتی در اموزش و پرورش را داریم روز بسیار مهمی است و بنای آن را  که شهید بزرگوار ما شهید رجایی آ ن را در اموزش و پرورش گذاشت وتا کنون هم برکات فراوانی داشته است که برادر عزیزمان مسئول امورتربیتی و پرورشی مطالبی را ایراد فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین خضیراوی در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کردند و گفت: سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در هفته ای که گذشت را داریم خیلی مطالب مهمی را فرمودند باید در آنها دقت کنیم ایشان فرمودند: ما امسال را عرض کردیم سال اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که از درون می جوشد و احتیاج ما را به دیگران کم می کند استحکام کشور را در مقابل تکان های خارجی افزایش میدهد این معنای اقتصاد مقاومتی  است  ونیز فرمودند الان آخر سال است باید مسئولین به مردم گزارش دهند چه کردند قوه مجریه، قوه قضایه، مسئولین مجلس نگویند باید چنین بشود بگویند چنین شد این را باید مشخص کنند این یکی از فرمایشات مقام معظم انقلاب است.

امام جمعه کارون گفت: یکی دیگر از فرمایشات ایشان در رابطه با  بحث فلسطین است که حقیقتاً یک سخنرانی مفصلی است که باید در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس شود . هرکس این سخنان مقام معظم انقلاب را گوش داده است متوجه می شود که  رهبر مقام معظم انقلاب چقدر برای این سخنرانی وقت گذاشته است و چقدر برای آن فکر کرده است .
یک مجموعه ای از تفکرات بسیار ناب در رابطه با بحث فلسطین و قدس را ایراد فرمودند. ای مجاهدین در  راه خدا ای نیروهای مقاومت ،خداوند متعال  این توفیق را به شما داده است که پرچم فلسطین را شما بلند کنید و در مقابل قدرت های بزرگ و رژیم اشغالگر قدس بایسیتد اگر فردا این پرچم را به زمین گذاشته اید بدانید که نیروهای دیگر و جوانان های دیگر موفق به این کار خواهند شد لذا قدر این زمان را بدانید .

خضیراوی افزود: بازتاب های عجیبی  سخنان مقام معظم انقلاب دردنیا داشت ،چندین شبکه آن را بصورت زنده پخش کردند ،مردم فلسطین از این سخنان به وجد آمدند و حرکت جدیدی را در فلسطین  به لحاض فکری ایجاد کرده است خیلی سخنرانی مفصلی است انسان باید تک تک فرازهای این سخنرانی را گوش بدهد و درش تامل کند . مقام معظم انقلاب فرمودند مسئله اسلامی ما مسئله فلسطین است و همه این جنگ هایی که اتفاق افتاد برای این است که ما مسئله فلسطین را فراموش کنیم .

امام جمعه کارون به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خوزستان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات خوزستان فرمودند: این مشکلاتی که برای مردم خوزستان ایجاد شد دل را می خراشد، ناراحت می کند و این مسئله بسیار مهم در استان ماست .

خضیراوی بیان داشت: همه مستحضرید که در همین ایام کارهای مهمی در خصوص مشکلات استان انجام گرفت و جلسات مهمی گرفته شد هم معاون اول  رئیس جمهوردر تهران با حضور مسئولین استان جلسه گرفت هم وزرا به استان سفر کردند و هم خود رئیس جمهور حضور پیدا کردند و جلسه مفصلی را دیروز با مسئولین استان و مسئولین ذیربط مسائل برق و آب و ریزگردها گرفتند و از بعضی از جاها بازدید کردند
حتما در جریان جزئیات قرار گرفتید ایشان بشارت دادند که این مسئله را حل خواهند کرد علاوه بر آن بشارت داند که مسئله فاضلاب را که یکی از مسائل بسیار بهرنج استان خوزستان و بخصوص شهراهواز و کارون  است این را هم حل کنند .
امام جمعه کارون یادآور شد: ما باید این نکته را یادآوری کنیم که حقیقت مطلب این است که ما جلسه کم نداریم ما مصوبه کم نداریم آن چیزی که ما کم داریم عمل است .
آن چیزی که ما لازم داریم استمرار عمل است ،آن چیزی که ما کم داریم تحقق مصوباتی است که  از طریق مجلس ودولت انجام گرفته است ،یکی از مشکلات ما همین است که در یک چنین وضعیتی همه ما جلسه می گیریم ،مصوبه می کنیم ،بحث می کنیم ،وعده می دهیم بعد از مدتی که مشکل فروکش کرد فراموش می کنیم ،این یکی از مشکلات ماست ،باید طوری برنامه ریزی شود که هر چند مدتی مسئولین بیان و به مردم گزارش بدهند و بگویند که برای این مشکلاتی که اینک خوزستان گرفتار آن است چه کردند .
مجلس محترم هم 3 درصد از درآمد های نفت را برای رفع مشکلات استان خوزستان تصویب کرد ،قبلا 2 درصد بود حال شد 3 درصد .

خطیب جمعه کارون افزود: اگر 2 درصد قبلی را هم خوب به استان خوزستان می داند امروز این محرومیت ها نبود ، اگر آن 2 درصد را خوب خرج می کردند ما این مشکلات را امروز نداشتیم ،همان 2 درصد اولان   همه به استان خوزستان قبلا داده نشد آن وقتی که مقداری از آن هم به استان خوزستان داده می شود متاسفانه در جاهایی غیر ضروری صرف می شود ، در ساخت وساز ادارات صرف می شود ،در تنوع دادن به شهرک ها مصرف می شود . واقعا اگر 2 درصد درآمد نفت را برای استان خوزستان خوب خرج می شد و در جهت خدمت به مردم خرج می شد ما این همه محرومیت را شاهدیم ؟،ما این همه محرمیت را در شهرستان کارون شاهدیم ؟ ،نگرانیم این 3 درصد را هم سرنوشت همان 2 درصد پیدا کند .
اگر این 3 درصد خوب مصرف شود ،خوب هزینه شود ،در جهت رفع محرومیت مردم بکارگیری شود به شکل قطع و یقین می توان بسیار موثر در استان خوزستان باشد اما اگر این 3 درصد هم سرنوشت آن 2 درصد را پیدا کند ،یعنی یک مقداری از آن را به استان بدهند ،آن مقداری هم که به استان میدهند صرف چیزهای فرعی می شود نه خدمات مردم ،صرف یک چیزهای غیر ضروری می شود نه چیزهای ضروری مردم ،نگران این مطلب هستیم ،تقدیر و تشکر می کنیم از مجلس شورای اسلامی که این 3 درصد را مصوب کرد و ما می خواهیم که به فضل پروردگار اگر این 3 درصد برای استان خوزستان واریز شد باید در کارهای ضروری و جهت رفع محرومیت های مردم که با آن گرفتارند خرج شود .

حجت الاسلام والمسلمین خضیراوی در ادامه تاکید کرد:باید در تخصیص بودجه به شهرستان کارون توجه شود چراکه یکی از کانون های ریزگردها در همین جنوب شرق اهواز یعنی شهرستان کارون است آن طوری که مسئولین مستقیم این جریان به من آمار دادند در شما شرق اهواز و جنوب شرق اهواز 128 هزار هکتار از جمله کانون های ریزگردهای است که امروز ما با آن گرفتارهستیم ،یکی از کانون های مهم آن در شهرستان کارون است ،از این میزان مصوبه مجلس که دولت و وزیر نفت روی آن تاکید کرد مقداری از این بودجه ها به شهرستان کارون اختصاص داده شود.

امام جمعه کارون در ادامه گفت: دولت باید مردم را وارد صحنه کند بدانید و بدانیم که اگر کار را بدسته مردم دادیم مشکلات حل می شود ،حال که همه مصمم هستند مشکل آب حل کنند ،اصل کار ما آب است ،مطمئناً اگر آب ها خوب به زمین های محل کانون های ریزگردها برسد و مردم بکارگیری شوند قطعاً می توانند تاثیر فراونی روی این نابسامانی ها بگذارند مردم می توانند این زمین ها را آباد کنند و به زمین های حاصل خیز تبدیل کنند

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مصلای نماز جمعه شهرستان کارون می باشد. فارسی سازی و تنظیم محمد وب