مصلای نماز جمعه شهرستان کارون

کتاب برمدار آفتاب

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان کارون،در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، لذا به مناسبت سالروز ولات فرخنده حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) امروز یک کتاب مفید برای آشنایی با تاریخِ زندگیِ پربرکت آن حضرت و همچنین سیره راهگشای ایشان به عنوان الگوی سبک زندگی صحیح معرفی میکنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری فرمودند: یک مسئله در همین سبک زندگی و عادات و روشهای خوب زندگی، … تابخوانی است کتاب خواندن خیلی مهم است؛ کتاب خوب را هم معرّفی کنید.
کتاب برمدار آفتاب
آنچه در زندگی امام رضا (ع) مانند دیگر امامان معصوم آشکار است، همه جانبه بودن رهنمودهای ایشان میباشد. این جامعیت در روش زندگی فردی و اجتماعی که سرچشمهای الهی دارد، سبب شده تا بهترین و کاملترین الگو برای حیات سعادتمند بشر محسوب شوند و همگان بتوانند در ابعاد گوناگون زندگی، حتی جزئی ترین مسائل، به گفتار و رفتار ایشان تکیه کنند. کتاب برمدار آفتاب با ارائه گوشه ای از حیات طیبه حضرت امام رضا علیه السلام سعی کرده تا سبک صحیح زندگی مؤمنانه را نشان دهد.
حجت الاسلام محمدحسین پورامینی در کتاب برمدار آفتاب نمایی از ارتباط امام هشتم با خدا را به زیبایی ترسیم کرده تا آنهایی که میخواهند راه حق را شناسایی کنند به ایشان اقتدا نمایند. همچنین در فصلی دیگر مطالبی درباره (ارتباط با حجت خدا) بیان شده تا خواننده بتواند به ضرورت ارتباط با امام عصر (عج) در روزگار غیبت پی ببرد ((کتاب برمدار آفتاب)) علاوه بر بیان مباحثی مفید و کاربردی پیرامون ارتباط با خود، ارتباط با خانه و خانواده، و ارتباط با جامعه در سبک زندگی آفتاب هشتم، نکاتی کلیدی از سیره آن حضرت را در زمینه بهداشت و سلامت فردی و جامعه نیز مطرح کرده است.
کتاب ((برمدار آفتاب)) سعی کرده در ذیل عناوین متنوعی، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی، و معنوی یک الگوی الهی ارائه دهد و به خوبی هم از عهده آن برآمده است. حجت الاسلام پورامینی علیرغم توجه به جامعیت مباحث، سعی کرده تا با رعایت اختصار مطالب، به خصوصیات مخاطب امروز کتاب نیز توجه کند تا دچار کسالت نشود؛ لذا به بیان آنچه به سود خواننده است اکتفا کرده و از بیان موارد تکراری یا توضیح واضحات پرهیز کرده است. فصل بندی های مناسب، موضوعات کاربردی و حجمِ کمِ مطالبِ هر بخش، در کنار بیانِ جذاب و دلنشین، مطالعه  کتاب بر مدار آفتاب فرصتهای کوتاه مانند رفت و آمد در شهر یا لحظاتی پیش از خواب در ساعات پایانی شب، برای هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خوانندهای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعه این کتاب بهره مناسب را ببرد، و گام به
گام، شیوه درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی آفتاب هشتم بیاموزد.
مشخصات کتاب را یادداشت کنید:
کتاب بر مدار آفتاب نوشته محمدحسین پورامینی از دفتر نشر معارف.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مصلای نماز جمعه شهرستان کارون می باشد. فارسی سازی و تنظیم محمد وب